Monday 6 January 2014

Omega Guard vs Herb-Lax

Rasa teruja bila tengok iklan set langsing, set kurus, hati berbunga-bunga nak secantik model pada iklan. Mula la masing-masing berangan hehehe...
Tapi ingat haruslah kita memilih dengan betul contohnya yang halal, yang di sahkan badan berwajib, yang tidak mendatangkan mudharat. Yang penting kurus dengan cara yang sihat.

Hari ni saja nak kongsikan entry yang masih berkisar tentang set kurus dan ramping.
Omega vs Herb-Lax..
Omega sebagai agen pembakar lemak
Herb-Lax sebagai detox

Betul ke Omega ni boleh bakar lemak, biasa yang kita tahu Lecithin yang bakar lemak. Yee..memang betul dan yang wajib semua tahu Omega lagi kuat membakar lemak dari Lecithin. Begitu juga halnya dengan Herb-Lax, agen detox yang mabelesss.

Rahsianya ada pada Fatti asid iaitu asid lemak. Omega Guard Shaklee mempunyai EPA dan DHA. Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon 'leptin'. Leptin ni adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.
Leptin juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita untuk kurangkan berat. Perasan tak bukan semua lemak ni tak bagus, ini lah lemak yang bagus iaitu Omega 3 Fatty Acids.

Detox dengan Herb-Lax..
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus diperah keluar melalui proses pembuangan. Bila dinding usus dah bersih, baru lah badan kita dapat menyerap nutrien dengan optimum.

Sifatnya menggalakkan pembersihan yang lembut sesuai secara klinikal untuk tubuh kita menggunakannya dalam jangka masa panjang.






Gabungan dua elemen ni sangat bagus bagi sesiapa yang ingin cuba untuk menurunkan berat badan. Dalam konteks menurunkan timbangan badan elok ia turun secara perlahan daripada penurunan yang drastik. 
Kepada yang berminat....haa haaaa sebenarnya dah ramai yang telah memilih kerana ianya :

  • Halal
  • Diluluskan KKM
  • Selamat
  • Sentiasa Semulajadi




FB : Zuraida Ubaidillah | ID : 891243
SMS WSAPP : 0193284939 | Blog : vitaminsemua.blogspot.com

No comments:

Post a Comment